Gele

Skolan var väl rätt okej idag, hade två prov i rätt softa ämnen, friskvård och hemkunskap.
friskvårdsprovet gick väl sådär men hemkunskapsprovet gick riktigt bra.

Sen så var det hem en stund innan man tog sig bort till Emma för att sen joina henne till Ulit som hon skulle hoppa på lektionen idag. Hann precis till ridskolan när lektionen skulle börja och då hade någon gjort iordning Birk åt mig eftersom jag bett att få en häst som gått innan.

Väl i ridhuset så ville Ida byta häst och eftesom jag kände att det kunde kvitta så bytte vi.
Så då fick jag hoppa gummigiraffen Stef som är extremt känslig när han inte har nån snodd på.

Efter ett par hinder så kom jag på att han hoppade bättre och mer flytande om man höll väldigt löst i tyglarna och istället styrde med skänklarna.
Vi fick faktist till ett par riktigt fina spräng när vi tog oss runt den lilla banan men jag klantade till det så jag la nån slags volt och hoppade sedan hindret som jag skulle hoppat direkt.

Hur eller hur så är jag väldigt nöjd med tanke på hur fjompig han var i början av lektionen.


Efter lektionen så kilade jag in och var med på de sista minuterna av busmötet innan jag och Emma tog oss tillbaka med Ulit och cykeln till stallet där han står.


Så , där har ni min dag stort sett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0