Ryggproblem eller bara en jobbig häst

Idag har jag vair på Netto med Jennifer där det inhandlades nyttigheter(oboy, nutella och marabou). Sedan så skildes vi åt för att sedan åka till stallet för att rida/fixa hästarna.

Jennifer frågade om jag hade lust att rida lite på Stene eller om vi skulle låta honom stå. Trots att han har skrämt mig rätt så rejält innan så bestämde jag mig för att försöka igen.
När jag tryckte honom över ryggen så reagerade han uppe vid manken, vilket Jennifer och jag gissade på berodde på ryggont, men det kunde också bero på att han var orastad och lite bråkig.

Hur eller hur så gjorde vi iordning hästarna och gick till stora ridhuset.
Stene cpade lite och verkade tycka att framåt ska vi, och det fort!
Så efter typ 10min så hoppade vi av och jennifer gick å hämta longerlina. Jag kände att jag inte var boss över honom då och jennifer ville inte riskera att någon av oss skadade sig.

Så jenna longerade en stund medans jag red eddie innan vi bytte. Då höll han inte på å knepade längre. 
Det var första gången som jag longerade och med tanke på det så gick det väl bra. Dock var jag glad att Ida kom med tips på hur jag kunde göra det bättre :D

Sen efter när jag tog av sadeln så syntes det var sadeln hade legat emot mot manken.
Så det är nog så att han har ont i ryggen av sadeln. Viktoria får kolla upp det så han inte går å har ont hela tiden.



Om du har orkat läsa hela det här så får jag nästan säga att jag är lite imponerad, antingen så måste du gilla hästar/mig jävligt mycket eller så är du nog en backstabbing bitch som letar efter nått nytt att nämna när du snackar bakom min rygg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0