stalljour

Klev upp halv 6 imorse för att cykla upp till Risse med Emma.
Vi hade stalljouren vilket i princip innebär att morgonfodra vid 7, släppa ut-, mocka åt- och fixa hösilage till ridskolehästarna.

Eftersom de smet igår så hade de delat av hagen vilket gjorde den väldigt liten.
Därför fick Hällican och Viktor gå i egen. Det fick även Cline och Sheridan.
Men Cline o Sherri skulle gå lite provisoriskt i paddocken så vi satte för med grimmskaft. Det uppskattade Sherri inte.
En stund senare hoppade han ut och gick efter en förvånad Ulle som höll på att ta ut privathästarna.
Så sen fick han gå med Hällican o Viktor.

Resten av dagen förflöt ganska händelselöst. Veterinären kom och bytte bandage på Duffes ben.
Emma och jag mockade på. Gjorde påsar och hackade gärnet i spångrottan.

Red gjorde vi också, jag på Eddie och Emma på Sheridan.
Eddie är helnice möste jag förövrigt tilläga.
If i had all the money in the world...(skulle jag bli medryttare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0