Gula Grillen

Så hade man då lovat att ta  Julias plats på ponnyridningen i Gula Grillen-grejen.
Eftersom det var väldigt ostadigt väder så ville jag inte cykla(inte så konstigt kanske) så jag bad Elin. Hon ville inte men gick med på det. Sen kom hon ju på att Pärlan inte var tankad.

Så då ringde jag Jenny, som lånade farmor och farfars bil för att kunna skjutsa upp mig till stallet.
När jag kom dit så hade inte Sara(den andra som skulle vara med på ponnyridningen) kommit dit och jag visste inte om det var hon eller nån annan som skulle vara med. Men sen så kom hon och vi gjorde i ordning ponnyerna Bobby och Hällikopter som var dagens offer.

Sen så lastade vi dem och åkte till Kungshall.
Barnen verkade mycket glada när de såg pållarna och rusade i vissa fall runt dem.
Bobby fick jag med jämna mellanrum ta lite paus med för han blev lite stimmig av allt som hände runt honom. Men fick han bara lugna ner sig så var det inga problem.

Det var faktist fint väder nästan hela tiden vi var där men när vi var klara så började det hagla.
Men vi hade filtar till pållarna så dem gick det ingen nöd på.

När man tänker sig att leda runt ponnyer på en gräsmatta med en massa barn runt så låter det inte så kul men de flesta barnen ser så glada ut när de leds runt att man själv blir glad :)


Ulle kom å hämtade oss med transporten och så åkte vi tillbaka till stallet igen .
Jag var även duktig och släppte ut nästan alla ponnyerna. Man tycker ju att de borde rusa ut när man släpper dem(hade satt upp trådar från stallet till hagen) men fick gå å driva på de flesta för att de hittade grästuvor i paddocken.

Sen så fick pappa komma och hämta mig.

Efter det så har jag duschat, käkat, kollat TV, bloggat och målat naglarna i elins mest extrema färg:
Chockrosa

Målade tånaglarna också när jag ändå var på G. Jag kan ju faktist titta på TV och måla naglarna samtidigt. Skills man har lixom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0