Ridning

Orkade varken blogga i måndags eller tisdags så här får ni en kortis om min ridning under de dagarna.

Måndag: Dressyr på Cline. Hade både sporrrar och spö, men han var okänsliga för båda tills jag började dra ihop honom. Men i slutet på lektionen så gick han iaf ner i form och var riktigt vaken så det var inte bortkastad tid.
Hoppade av på stela ben och hjälpte Ingrid att fodra.
Hinner alltid iväg och lämnar Ingrid för hon typ fastnar vid spolspiltan och ska prata med nån.
Gör inte mig nått, gillar att fodra :)

Tisdag: Red igen i Elitgruppen med Emma o Ulit. Vi hade specielt bett om att få rida i en grupp som skulle hoppa.
Men vi brukar ändå rida igen i den gruppen och när vi hade tankar på att byta grupp, var den ett av alternativen.
Hur eller hur så hoppade jag Tilka vilket gick rätt bra om jag får säga det själv. Tyckte det gick jävligt snabbt att ta oss runtden lilla banan på fem hinder och jag var övertygad om att jag skulle falla av på några av hindrerna. Det kunde gått mycket sämre och jag satt fatist kvar. Ingrid däremot hade väl inte så där jättemycket att klaga på - möjligtvis alla svordommar som kommer när jag hoppar (A).
Åtminstonde så sa hon inte så jättemycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0