Måndag

Ägnade större delen av dagen åt vad jag kallar för Etappsömn. Kan berätta mer om det senare.

Red lektion. Hoppade Birk. Som jag också ska göra på fredag på blåbärhoppningen.
Det gick väl hyffsat först även om Birk envisades med att landa i fel galopp efter hindrerna.

Det gick tills vi kom till hindret snett igenom due-due-duuuue och jag svängde alldeles för snävt i för hög fart.
Birk tvärnitade som bara han kan.
Först fattade jag inte vad som blev fel men sen började Ingrid förklara och då gick det upp ett ljus.
Det kändes faktist rätt bra att liksom faila så grovt.
Kanske låter konstigt men så är det. Man tar liksom åt sig mer av kritiken då än om man faktist tar sig över - för då har man ju lyckats eller hur?
Dock var det rätt klurigt att ta sig tillbaka ner i sadeln när man väl hamnat på halsen.
Men jag åkte iaf inte av, thumbsup på det. Hade han haft lust hade han kunnat göra ett litet skutt och jag hade flugit som en vante. Men han var väl inte på humör i guess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0