Onsdag

Aaah onsdag, eller mittwoch som det heter på tyska är ju en härlig dag.

Sov faktiskt inte så länge idag utan klev upp vid 11tiden. Käkade frulle och drog sedan med mamma upp på stan.
Kollade runt lite i de få butikerna men hittade inget medan mamma var å klippte sig. Jennifer sms om jag hade lust och rida och tja, det hade jag.

Så vi cyklade utåt och när vi kommit halvvägs började det ÖSREGNA. Ösregn+motvind=jobbigt som vi alla vet.
Men vi tog oss upp iaf och red en liten sväng runt kvarteret med Ulle.
Det var jag på Stene, JV på Eddie (döhöh) och Ulle på Ferdi.
Stene småtrippade hela runden så vi hamnade hela tiden långt före och när jag försökte sakta in slängde han med huvet och trippade fortare så Ulle sa att jag skulle låta honom hållas.
Det finns ju en viss risk att bli brutalt avslängd från Stene när han vill så det var nog därför hon ville att jag skulle köra solo.

Drog hem, käkade och tog sedan cykeln ut till Dunder. Tänkte rida en runda i skogen men när jag inte ens såg hans öron så tyckte jag inte att det var någon idé utan vände tillbaka. Skrittade en svängs längs vägen och travade sen några min i paddocken. Blev en väldigt soft runda för honom.

Stack sen hem, duschade, käkade, gluttade tv och nu sitter jag här och kikar på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0