regnets åverkar på naturen

Antar att varenda blogg som du klickat dig in på innan min har kommenterat snön.
Så jag tror jag skippar det.
Istället kan jag berätta lite om översvämningen som jag å Amanda såg igår.

Ni vet den där röda träbron i badhusparken? Det brukar ju aldrig vara särskilt mycket vatten i den. Den brukar vara delvis torrlagd men inte nu längre. Nu går vattnet upp till undersidan av bron. Den har tillomed svämmat över på båda sidor så nu kan man inte använda gångbanorna där längre.

Fatta chocken vi fick när vi gick ner där och ser att den lugna bäcken har blivit en fors.

Skulle laddat upp lite bilde men nae, fattar inte hur man lägger över dem från mobilen så :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0