Söndag del 1

Jag veet att det är en aningen seegt inlägg men just nu hittar jag inte inspirationen till att blogga*superseriösmin*


Åkte iaf upp till Risse med pappa på morgonen. Jennifer skulle också ha åkt med men hon försov sig så vi fick åka utan henne. När vi kom dit så blev jag satt på att bre mackormed ost och skinka på. Fine sa jag och började bre för fulla muggar. Jag och Sara(+ JV) skulle stå i serveringen från 9till12 men när klockan var 11 så var alla mackor slut.

Så vi stod där till halv 1 eller nått?
Sen så fixade jag och sara höpåsar och började leda in hästarna.
Vi trodde att klockan var efter 2 och att det skulle ta låång tid att plocka in flocken för hand. I vanliga fall så sätter man upp rep och sedan springer de själva in men nu var det ju tävling och då ska man ju undvika att störa de som tävlar.
Men det gick bra, den ena föste undan de ranghöga hästarna medan den andra plockade ut 2 mittimellanpållar.
Men när alla hästarna var inne så insåg vi att hästarna gått in alldeles för tidigt. De gick in halv 2 och de skulle in halv 4. Oups!

Var iaf kvar där till 4tiden och tävlingarna hade slutat. Vi sålde godis för 500kr i godiskassan och för över 3000 i själva serveringen. Rätt bra tycker jag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0