Knasdag

Emma och jag skulle ponnyridningen idag fixa med hästarna och var då i stallet runt 20 över 11 (vi skulle vara på invigningsstället vid 12). det vara bara en liten detalj som inte stämmde. ingen visste vem som skulle köra dit oss eller hämta oss. oups!
Men Erika skjutsade ner oss och fick krångla runt med transporten.
Men vi lastade ur de oroliga pållarna Birk och Hällogen.
Det var mycket att titta på och det tog en stund för Birk att lugna sig medan Hällogen inte lugnade sig alls utan dampade hela tiden.
Så Birk fick ledas runt med ungarna på ryggen. Vi vågade liksom inte sätta upp nån på hällogen , man vill ju inte att nå ska dratta av :o
Men det var inte så jättemånga som var där så det var ganska lugnt med ryttare. Ledde runt en tjej 3 varv eftersom vi annars bara hade stått still och mamman var min tidigare drilltränare.

Hällogen var särskilt rädd för tufftufftåget som ju faktist har varit i Risse och som han då måste ha sett och de slutade med att han stegrade och kickade mot Emma som ledde honom.
Han var HELKNAS!

Men sen vi 3tiden kom Ulle och hämtade oss och för dt så hjälpte jag och Emma henne sen att ta in hästar och fixa höpåsar. Jag tål tydligen verkligen nte hösilage heller utan jag kliade gärnet p armarna och andra ställt där jag kompit åt med hösilage. Så armarna och nacken kliade + att ögonen var röda och kliade.

Jag hade även lovat att bygga bana inför hopptävlingen imorgon. Som jag också ska hjälpa till på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0