Stallet

Ni anar inte hur skönt det är att dra ut till Dunder. Alla krav, alla spänningar och ångest släpper direkt.
Det är som en hälsokur för sinnet.

Så då kanska ni vill veta vad vi hittade på idag?
Värmde upp i ca en halvtimme med skritt trav och lite galopp.
Första planen var att hitta sagostigen som Eric pekat ut men det failade en aning.
Så vi klättrade.
Finns superbra klättringsmöjligheter. Och då menar jag supderbra.
Dels är det backar lite härovar i skogen men det finns också en kulle med sandstigar på.
Perfekt att klättra i även om jag tycker att det är smått läskigt att rida upp/ner för branta backar.
Dunder däremot verkade inte ha några sånna tankar.
Vi blev dock stående mitt i en backe. Det va så jobbigt med klättring i den djupa sanden så Dunder valde att gå
off road ut bland stubbarna.

Red bara upp och ner några gånger för efter det var ponken väldigt svettig så vi avslutade på topp.
Sedan red vi hemåt och hamnade på nått fält.
Hoppsan!
Red i kanten och sen ut på vägen bort till stallet.
Känns ju sådär att släppa ut en halvblöt häst i hagen men jag kan ju faktist inte vänta hela kvällen på att hn ska torka så han fick gå ut efter en timme.



Ojsan vad långt inlägg det blev. Blev liiite längre än  planerat.
Nu ska jag iaf gå å ducha. Får se om det är något varmvatten kvar sen XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0