Dunder

Eftersom Erika snattade min dag förra söndagen så red jag idag.
Skrittade riktigt länge, han var ganska seg.
Travade korta stunder i skritten.

Galopperade nån pyttebit, undersäkte en nya väg och sedan red jag på en äng.
Tänkte hoppa två minidiken så då driver jag på ganska bra för att han inte ska busa.
Då drar han iväg i värsta jävla brakgaloppen och springer iväg med mig in på en skogsstig som leder från ängarna.

Stannar honom och vänder och galopperar lugnt tillbaka till andra sidan ängen.
Skrittar honom sedan på skogstigarna och travar lite.
Skrittade efter det honom längs vägen hem.

Helsvettig så det blev att ta en svamp och blöta ner honom över hela framdelen och ryggen.
Gav han mat och släppte sen ut han i hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0