Dunder hoppning

Fick för mig att hoppa honom i lösdrfiten idag så jag fixade hindrerna lite innan jag fixade Dunder. De var nämligen nerridna i olika grad och omfattning. Efter detta fixade jag Dunder och värmde honom sedan i skogen i typ tio min eller nått. Gick sen in i lösdriften slängde iväg ett sms till hästägaren att jag började hoppa nu. Dels ifall hon ville titta, dels ifall jag åkte av.

Hon kom ner och kikade när jag hoppade. Eller ja, när Dunder jävlades och emellanåt tog ett å annat hopp när jag fick han mot hindrerna. När han väl hoppar, hoppar han helt underbart för att inte vara tränad till det. Han har ju lite problem med avstånden och så men ändå.

Enda är ju det att han ska bråka å ha sig. Ibland drar han bara iväg och då är det inte mycket jag kan göra annat än att hänga med eller hänga mig i ena tygeln och smäcka till han på halsen eller i ansiktet med spöt. Ja det är en ganska elak grej å göra men, han kan inte göra så och lyssnar han inte så får man ta till drastiska metoder. En gång drog han iväg mot grinden och vägrade stanna. Så han körde skallen i eltråden och kastade sig sedan iväg. Efter det lyssnade han mer. 

Jag ser ju att han älskar att hoppa så jag fattar inte varför han ska göra sådär.
Vi pratar om att ta upp honom till ridskolan till hösten och hoppa honom där på gräsplanen.
Tror han skulle gilla det, särskilt om massa folk kommer och tittar på honom så han får showa lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0