Dunder

Pillade med mobilen medan jag skrittade ut vilket resulterade i att Dunder trampade på sin ena tygel och de gick sönder direkt. Slängde mig av och band fast tygeln i bettet som en tillfällig lösning. Blev en lång framskrittning med en liten bit trav och sedan skritt igen. 
Red ner på ett ställe jag inte ridigt tidigare och då får man ju hålla ganska lågt tempo. Red över St. Sigfridsvägen och den är ju ganska stor så farten är ju relativt hög där. Tyckte det var obehagligt att rida över, särskilt som Dunder precis innan protesterat mot att han inte bara fick klampa rätt över vägen utan var tvungen att stanna medan jag kollade efter bilar.

Kom på att jag visste ganska precis var jag var när jag bara kom över vägen. Travade hem med inslag av galopper. Lyssnade ju på musik samtidigt och jag kan säga er att när man lyckas passa in hästen och musik är det mäktigt värre! Övade på att sitta ner och i början går det alltid skit, men efter en stund är det faktiskt ganska lätt. Tror Dunder inte gillar skumpet så han anpassar sina steg så att jag inte ska skumpa. Han skulle kunna bli en så oerhört fin hopp och dressyrhäst bara man lyckades visa honom att det kan vara kul.

Han var såååå fin idag! Satt och log som en dåre trots att jag var genomblöt av allt regn! Helt underbart duktig var han idag!

Tunnel under St.Sigfridsvägen i imagine.

Red med skydden på D idag, de var svåra att spänna och halkade ner då jag inte ville riskera att strypa blodflödet i benen. Kunde inte spänna mittremmen då det hade blivit väldigt hårt. Bilden t.h blev tyvärr väldigt suddig för att någon tyckte det var kul att leka med kepsen jag hade på mig så han puttade omkull mig.
Typ enda helkroppsbilden där han inte fick monsterögon eller lyssnade så öronen hamnade bakåt. Visst är han söt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0