Goodbye Dunder

Våran avskedstur idag får man väl nästan säga. Red lite överallt idag, över ängarna o förbi grustaget där 2 småhundar kom rusande och skällde som tokar medan ägaren ropade på dem och höll fast sin stora hund. Red över bron och sedan en bit längs "gudrunrundan" travade bort till "reningsverket"( vi vet inte vad det är egentligen så påhittat namn) och red sedan hemåt igen. Låg en gren över vägen prcis vid stenbron så jag tryckte igång honom och hoppade den.

Han tog den finfint!
Bestämde mig för att rida hoppstigen hem en sista gång. Dunder kunde knappt hoppa för den var helt nerriden men han gjorde vad han kunde och det är jag nöjd med. Älskade Dunderponken.


Red hem och gav han maten, tog av grejerna och så fick han stå innen en stund medan jag skrev i boken vad vi hittat på och författade en liten lapp till Erika. Satt å grät medan jag skrev och så kom en annan tjej i stallet för att rykta sin häst. Så då tog jag ut Dunder innan jag skrev färdigt och cyklade sedan därifrån för sista gången som Dunders medryttare.


Min älskade pojk i Onsdags

En av de tidigaste bilderna jag la upp på honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0