Igångridning 10/8 -11

Wagner:
Red honom på grusplanen idag. Gick ganska bra. Ingen dans på rosor men resultatet blev ju att han gick i form när jag travade av. Fick jobba honom på en liten volt runt Erika i galopp vilket i sig inte innebar stora problem annat än min handställning. Knas blev det dock för att jag inte var själv där och det kom en liten Viktor suandes lite huxflux. Men det var inget problem, bara att fatta ny galopp jue. Jenny fotade medan jag red. AzUuM!

Poseidon:
Skrittade han ett varv med de andra på gräset innan de gick bort grusplanen. Då gick jag in i ridhuset och väntade på Pia som skulle hålla en privatlektion för mig. Blev en sitslektion där fokus låg på att jag skulle sitta rätt och framförallt stadigt. Fick blandannat galoppera honom på en volt och styra främst med sitsen/benen då jag släppte på tyglarna när vi travade. Fick beröm för att jag verkligen tar till mig det de säger och försöker förbättra min ridning hela tiden. Kändes gött att höra!


Jenny var där och fotade så imorgon hoppas jag på en massa fina bilder att lägga upp här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0