Igångridning 11/8 -11

Hilma:
Fick en lektion av Pia när jag red ihop med de andra på grusplanen. Gick ganska bra faktiskt. hon kändes inte alls jättehår i munnen som hon brukar när jag rider. Hon gik tillomed avslappnat i form i slutet vilket är ganska stor skillnad från att hon när jag ridit henne tidigare kännts som en jädra stock, helt oböjlig även ifall man skulle "sågat" henne i munnen. 

Beatrice:
Fick en delad lektion med Ulle innen i ridhuset av Ingrid. Alltså, när Ingrid hjälpte Ulle vilade jag, när Inrid hjälpte mig red Ulle på egen hand. Gick ganska bra tycker jag, när vi avslutade gick hon i en lugn och avslappnad form. Beatrice blir lätt sån att hon går i samma tempo hela tiden med huvudet rätt fram så jag fick göra tempoväxlingar för att förindra det vilket gör det svårare att sitta stadigt. Det säger ju sig själv egentligen, att det är lättarev att sitta i samma tempo hela tiden än att sitta ner när tempot ändrar sig. 


Under alla lektioner får jag höra ungefär samma sak, för mig är det bra då jag blir bättre på att själv komma ihåg vad jag ska tänka på ifall jag får höra det ofta men det måste ju onekligen vara ganska trist som ridlärare att påpeka det för mig. Sjukt tacksam är jag i alla fall för all hjälp jag får nu. Den behövs ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0