Igångridning 3/8 -11

Hilma
Stenhård i munnen skulle jag vilja säga, benen vart det fart på framåt men inte inåt. Fick hjälp av Erika hur jag skulle göra och Hilma lossnade lite men absolut inte helt. Red upp blåsorna jag fick av Wagner igår på ringfingrarna, fick nya på långfingrarna. Fick tillslut låna Jennies vantar eftersom hon ridit klart för stunden. 
Sååå sköna! Måste bara skaffa mig ett par liknande, trots att Rockl-vantar är så dyra (mellan 300-500kr/par).

Beatrice:
Halkade runt i sadeln eftersoom jag bara red med halvskodda brallor och jag gissar att sadeln var nyputsad. Fick jobba för att hon skulle gå i form och tillslut får jag väl säga att jag lyckades helt okej. Fick massa hjälp av både Ulle och Erika medans de red vilket nog hade stor del i att det gick s bra som det gick. Jag vill ha längre tyglar än vad jag ska för att det inte ska kännas som att jag är så hård i handen som jag är. I alla fall ibnbildar jag mig det.

Borstade Birk och Hällican som vi ju ska gå ponnyridninge med ikväll och släppte dem i en annan hage än den där flocken går för att de ska vara lättare att fånga. Hade kunnat få skritta Birk en stund om jag velat men jag tyckte inte jag behövde det. Skritt är ju inte den mest intressanta gångarten. 


Blev inga bilder idag, hade ingen som kunde ta kort när jag red och den jag tog på Beatrice efter var så tråkig. Men ni får ju i alla fall en bild från 1 augustinär vi precis tagit hem hästarna.
Beatrice i blickfånget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0