Igångridning 8/8 -11

Birk:
Red fram honom och sedan kom Ulle ut för att ge mig en privatlektion i bortre änden av gräsplanen. Birk på sig en snodd och han sänkte huvet direkt den kom på. Fick jobba med min sits och mer exakt hur man rider en hästy i form. När jag gör rätt så arbetar Birk rätt och går då i form. Fick jobba mycket med att hålla kvar honom på yttertygeln och att inte bli superstel så fort det händer nått. Birk tyckte det var jobbigt att fatta galopp så han gjorde en bock, jag hamnade på halsen så han stannade. Han ville ju inte ha av mig, bara tala om att det var jobbigt. Vet inte alls hur länge vi jobbade på volten innan jag fick trava av honom själv men fortfarande i en bra form.


Birk i "hagen" aka transportängen som betas av.

Poseidon:
Red fram honom på egen hand också sen kom Ulle ut och höll lektion för oss i bortre änden av gräsbanan igen. Red även denna gången på en volt där jag skulle jobba Posse i form. När jag gör rätt går hästarna rätt. Posse himself är en jättehäst som tar jättesteg och känns som en älg i början. När han protesterar tar han ett hopp upp iluften vilkmet jag absolut inte är van vid att hästar gör. Då hoppen kom när jag första gångerna närmade mig galoppfattning kändes det läskigt att galoppera. Han tar ju liksom gigantiska galoppsprång och när jag är osäker lutar jag mig framåt vilket gör det värre. Då klamrar jag mig bara fast och slutar rida. Och fortsätter man inte rida blir det aldrig bättre. Så jag har kommit en bit men jag har långt kvar!


Jag ock Posse efter avskrittning.


Förövrigt så har jag gjort något med lillfingret på vänstra handen medan jag red Birk. Kan inte komma på vad för jag kände inget när jag red och det gör ont att böja in fingret mot handen. Dock inte lika ont som när jag hoppade av Birk och märkte det och nu kan jag ju därför böja fingret mycket mer. Men vad jag gjort det är ett mysterium!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0