Igångridning 9/8 -11

Hilma:
Fick på en snodd från början för att göra det enklare för mig. Att rida med hjälptyglar får mig att känna mig som att jag fuskar men hur mycket de än påverkar nacken ger de ju ändå ingen form utan det måste ryttaren ändå rida ihop så jag får väl trösta mig med det. Vi red på grusframridningen idag, troligtvis för att regnade igår och då dammar det ju inte så mycket. Fick rida i en dressyrsadel och det kändes som att mina ben satt fast, det blev mycket lättare att sitta still i den. Dessutom är ju Hilma en lättsutten häst även om jag tycker hon är stenhård i munnen.

Kom ut lite efter de andra så jag red ju en stund efter att de avslutat och då hjälpte Erika mig att jobba henne. Innan måste hon ju hålla koll på gruppen men då kunde hon lägga mer fokus på hur jag red. Har verkligen fått rida de senaste dagarna och det känns i musklerna.

Lady:
Skrittade henne medan de andra red på grusframridningen. Försökte jobba henne i form och det gick väl sådär, är inte riktigt säker på hur mycket bakbenen var med hela tiden men ibland så.

Molle aka. "Gandalf"


Kommentarer
Postat av: flickjakel

vaaaaaaaart e benskydden på hunden :O



han kan ju skada sig, stå på värsta höga stenen ! ;d

2011-08-09 @ 23:50:05
URL: http://flickjakel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0