Ponnyridning

Cyklade upp till Risse och då hade Kristoffer redan fixat i allt i sin bil så vi bara lastade och åkte ner till Sporthallen. Gick med ponnyerna över bron bakom sporthallen, något de var tveksamma mot. Efter en stund kom dock en funktionär som tyckte vi skulle stå på andra sidan så vi syntes mer. 

Välidgt dåligt med kids där tills typ klockan 2. Vi satt mest och pratade. Birk och Hällican tuggade gräs för glatta livet och av någon anledninge pinkade de hela tiden. Tror de tillsamans pinkade sesådär en tio gånger. Så gräsmatten där vi stod är nu välvattnad.


När vi skulle åka, då kom barnen dit typ. Så vi blev försenade därifrån och väl i stallet var det snabbt ut med våra hästar, packa in de andras grejer och sedan försöka lasta dem. Vi hade ju en ponnyridninig till. Dock skulle andra gå och andra ponnyer användas. Tyvärr ville ju Doc inte gå in i transporten och då gick heller inte Viktor in. en såfort de lockat in Doc trampade Viktor in och de kunde åka. 

Så jag ledde själv ut Birk och Hällican i hagen innan jag cyklade hem. När jag släppte Birk satte han av i en jädra sula och drog med sig flocken uppåt där jag stod. Hällican däremot tog det oändligt mycket lugnare.

Cyklade hem och sedan dess har jag hållt på att packa/rensa mitt rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0