Ponnyridning

Cyklade som en galning upp till stallet. Om man räknar lite på det hade jag en medelfart av ca 20km i timmen. Emma väntade på mig när jag kom upp och så plockade vi in hästarna. Fixade dem medan Ulle körde fram transporten. Packade in grejerna och skulle lasta. Men Birk ville inte gå in. Jag, Ulle och Pia stod med honom innan han gick in.


Väl där lasta vi ur en bit bort där det är lugnare. Sadlade och plockade ur allt vi skulle ha med sen gick vi upp och blev attackerade såfort kidsen fick syn på oss. Kaos präglade den första timmen, sedan tog vi en liten paus och efter det var det lugnare. Birk gick hela och ropade efter andra hästar vilket skrämde endel barn i början. Hela hästen vibrera ju liksom när han gnäggar.


Gick bra idag tills vi skulle lasta, Birk ville inte in den här gången heller så vi fick övertala honom. Körde hem, svampade Birk som var svettig under sadlen och sedan säppte vi dem, Birk ropade efter resten av flocken och när de svarade satte han av i en jädra fart!

Jag och Birk för länge sedan. Min första blåbärshoppning( 40cm) och vi fick en rosett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0