Ridlektion 30/8 2011

Jo men det kan man väl kalla det, eller hur Isabella? 
Jessica fick gå upp vid 6 idag för hon hade morgonjour(börjar 7) medan jag kunde sova en timme till då jag hade min Hippologilektion kvart över 8. Vi gick mest genom vilka vi var och vad vi hade för hästerfarenheter och sedan gick vi ner till stallet. Blev uppdelade i grupper, fick hästar som vi skulle rida och hon drog endel regler som gäller där. Andra halvan av klassen hade körning och vad dem gjort under dagen vet jag inte.


Fick rida på Carmenco. Gick väl hyffsat om man tänker på att det var första dagen på ett nytt ställe med nya hästar. Dock fick jag inte igång honom i galopp först vilket var ganska jobbigt då vi red på stora mittvolten och jag då har folk precis bakom mig. Men han fattade dem sen och i andra varvet var det absolut inga problem.

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha såg din komentar nu ^^



Haha kanske köper det för att det ej trycker på hennes nacke då hon e ganska känslig där ;) Tycker också det övre är snyggare och så så satsar nog på det men jag ska testa båda och se vad hon tycker e beest :)

2011-09-02 @ 22:33:02
URL: http://ponnyryttarenmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0