Dan före dopparedan

Kom, när jag skrev om julafton ihåg att jag ju inte berättat om mini-julen vi hade dagen innan för att Jenny skulle jobba julafton.


Vi käkade julbord vilket jag älskar och spelade nån julklappslek där man slår tärningar om olika paket och sedan stjäler och håller på. Bästa läget var ju när det var ett särskilt paket som alla av någon anledning ville ha och som ett tag flyttade runt nått kopiöst innan tiden tog slut.

Reglerna vi hade:
Alla ska bidra med tre paket för ungefär 20kr var. Man lägger alla paket i mitten och sedan börjar man slå två tärningar. Får man två lika får man ta ett paket. När alla paket är utdelade ställer man in tiden man vill spela och ställer så ingen ser. Jag tror vi hade 10min.
Efter det kör man igång med tärningarna igen bara det att den här gången stjäler man paket från varandra istället för från högen. När tiden är ute slutar man och öpnnar paketen.

Jag fick en burk godis, ett enormt sudd och en Wallanderfilm.
Det jag hade köpt vart ett slags hopprep, ett limstift och en plaståsna ^^


Sedan finns det ju OÄNDLIGA variationer på den här leken. Det är bara att googla eller hitta på själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0