Dunder

Han hade tappat en sko( med snösula och 4 broddar ) så jag borstade och gav mig sedan ut i hagen för å leta.

Hittade den inte så jag sadlade och hoppade upp ist.
Red försiktigt ner mellan hagarna men när vi kommit halvvägs vägrade han gå och skulle vända.
Så Camilla gav mig lite tips på hur jag skulle få honom att vända och ge upp.
Så sen skötte han sig.

Tills vi kom bort till grustaget.
Då var det något som skrämde honom och hela hästen blev helt plötsligt mycket större.
Med onsdagens skentur i färskt minne valde jag då att hoppa av och leda honom.

Men så när jag lett honom förbi och kommit upp i skogen så lugnade han sig så då hoppade jag upp igen.
Red tillbaka mot stallet och det var inga problem.

Gjorde i ordning honom och medans han åt gick jag en runda i andra hagen och kolla efter skon.
Did´nt find it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0