Dunder 27 Juli

Red honom över ån idag.
Travade på en ganska lerig väg och så låg det grenar över den på ett ställe.
Dunder hoppade faktiskt över den. För ett tag hade han aldrig hoppat utan bara klivit över.
Framsteg!

Red rakt fram på vägarna där tills jag kom ut till stora vägen. Längs den går en stig med en stock.
En stock som är helt perfekt att hoppa över. Red sedan hemåt igen. Hoppade några små träd men inget spektakulärt.
Väl hemma fick jag för mig att skutta över hindrerna som stod framme i paddocken. Det gick inte särskilt bra.
Dunder försökte ibland nafsa sig i vänstersidan men jag trodde det berodde på flugor. Men när vi kom hem såg vad som irriterat honom. Två sparkmärken rätt under sadeln. Fattar inte hur jag inte kunde märka dem!
Spolade honom, smorde dem med Helosan och sprayade honom med flugspray.
Sedan fick jag för mig att hoppa honom för hand vilket ju inte gick superbra men mycket bättre än uppsuttet.
Avslutade när han fick till ett fint hopp på ett kryss. En bit knäckebröd och sedan ut i hagen.

Imorgon tänkte jag rida ner han till Dammen och bada ifall jag hittar någon som vill med.
Har fortfarande dåligt samvete för att jag inte märkte märkena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0