Dunder 28 Juli

Erika (ägaren) är bortrest några dagar så då får jag rida om jag vill.
Hade tänkte rida ner till Filles damm (inof. namn) om det var fint väder men det var det inte.


Red iaf en runda barbacka i sällskap med Kimberly som har sin sommarhäst där.
Stallägarens dotter följde med på cykel och tvingade oss vända efter ett tag.


Inte riktigt mig emot då jag red barbacka och Dunder inte uppförde sig som han brukar. Vägrade börja trava om Sleipner inte gjorde det och galopp gick inte heller. Bara det att när Sleipner drog iväg i galopp började Dunder bocka. Jag kastade mig framåt och grep ta i vad jag kunde, bland annat grimman jag hängt runt halsen ifall att.


Väl tillbaka i stallet la jag på en sadel trots sparkmärkena och han verkade inte störas av den. Dock skulle han promt galoppera när Sleipner travade iväg. Så han sprang nästan in i Sleipner som då kickade till.
Ganska bra tyckte jag för efter det höll sig Dunder i schack.


Red förbi motorbanan där det lät en hel del. Hästarna reagerade inte nämvärt.
Travade över fälten ganska lugnt och sedan förbi grustaget där vi galopperade.
Red hemåt sen igen och så skulle den andra tjejen hoppa lite så jag försökte också men det var inte så uppskattat så jag skuttade honom för hand sedan innan jag släppte honom i hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0