En idé, eller två

Dunder tycker inte om paddocken.
Han tycker om att hoppa naturhinder.
Så då tänkte jag släpa ut lite bommar och stöd till beteshagen där marken är hyffsat jämn och gräset lite lagom nerbetat för att sedan hoppa där. 

Jag tror att om man får honom att tycka hoppning är kul kan man få han att gilla paddocken tillslut.


Jag tror även att Dunder skulle kunna bli en "liten" dressyrhäst om man bara lägger ner lite tid och tålamod på det.
Sa till ägaren att hon nog skulle kunna vara med i lingondressyrerna till hösten om hon ville jobba för det.


Hade lätt velat försöka mig på en LC:1 med honom.
Bara det att jag flyttar.
Men det kanske går om man rider honom under ett lov och sedan dressyrar i slutet av lovet.
Dock kräver det ju att ridskolan anordnar en Lingondressyr just precis då och att jag får skjuts dit.
Lite långt att rida kanske.


Vad säger du Elin, ska jag skita i det?
Du brukar ju vara mest pessimist till min knasiga planer.

Kommentarer
Postat av: flickjakel

att försöka är alltid en början.



jag tycker du ska försöka, för annars kmr du typ alltid fundera på TÄNK OM.

2011-07-07 @ 10:56:41
URL: http://flickjakel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0