Hoppning Dunder

Bestämde mig lite hastigt och lustigt för att hoppa Dunder i paddocken idag.
Dunder hatar paddocken och ärligt talat tror jag inte han förstår riktigt att vi vill han ska hoppa över hindrerna som vi ställer upp. Därför planerar jag att i nästa vecka ta med mig bommar och stöd bort till sommarbetet och försöka hoppa där han inte dör bara för att han är där oberoende på vad man vill att han ska göra.

Höll inte på särskilt länge idag. Det är bara att jobba skiten ur sig tills man får ett bra hopp och sedan avsluta på topp. Glöm allt man lär sig om bra vägar och stadig ridning. Här är det busridning som gäller och har man tur hoppar han, vilket han tillslut gjorde idag. Avslutningshoppet kändes helmysko, jag tror han hoppar av jämfota med först frambenen och efter det bakbenen. Men det var trots allt ett hopp vilket är en riktig bedrift enligt ägaren till hästen och ägaren till stallet så jag får väl känna mig nöjd ;)

Red fram honom ute och red honom ute efter för att han skulle vakna till liv igen och för att galoppera/trava/skritta av honom i ett bra tempo. I paddocken "dör" han totalt och tappar all framåtbjudning.
Kan bjuda på dessa bilder från Falsterbo [fredagen 8 Juli]. De enda som gick att få till någorlunda bra av de jag tog då. Har en massa från Lördagen då jag fotade hela Folksam Scandinavian Open Finalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0