Spännande

Eller aaa, spänningar i nacken vill jag prata om nu.
Myes, jag känner att jag borde ta tag i min nacke snart.
Typ ha någon att massera ut den. Eller egentligen borde jag kanske satsa på en helkroppsmassage för jag spänner mig dessutom i hela höger sida. Från halsen ner till tårna ( överdriver faktiskt inte )


Har märkt att det här med spänningar i framför allt axelområdet är väldigt vanlig för hästfolk. Kanske inte så konstigt med tanke på stallmiljön där vi använder armarna och lyfter väldigt mycket.
Lyfter höbalar/påsar, mockar ( lassar skit ), spånar/halmar/torvar etc ( lassar fräscht spån/halm/torv ).
Så att för att bli av med reaktionen kanske man borde göra något åt orsaken till muskelspänningarna. Alltså försöka hitta sätt att göra stalljobb mindre slitsamt för kroppen.
Får googla.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0