Vissefjärda 2011

Då vart det dags för redovisningen av den Årliga släktträffen i Vissefjärda.

Åkte in med Andreas(kusin), Madeleine(kusin)+ pojkvän och Faster Kalle då det inte fanns plats i familjens bil.
Fikade när vi kom dit och sedan var det dags för första delarna i Femkampen.

Första grenen var att trä en tråd genom ärmarna på alla i laget och sedan knyta ihop den. Mitt lag vann.
Andra grenen skulle varje lag spika i två spikar i en stubbe. Där kom vi trea.

Sedan gick det en stund innan det var dags för tredje grenen. En i varje lag skulle leta upp en godisbit i en skål med havregryn utan att använda händerna. Här vann mitt lag än en gång.

Tände grillarna innan det blev dags för frjärde grenen som bestod i pilkastning. Mitt lag kom tvåa.
Grillade och käkade innan sista och femte grenen. Den var en slags frågasport där alla medel var tillåtna. Man fick alltså googla fram svaren om man kunde. Sen var det även andra grejer, man skulle räkna blommkrukor och trappsteg. Den sista kom tre av fyra lag på samma plats och totalt vann Mitt lag.

Fick en mini-pruttkudde som pris, haha!


Tillslut gick vi in och fikade där innan alla droppade av hemåt.
Älskar släktträffarna i Vissefjärda , de är alltid askul, särskilt när folk dricker lite för mycket och blir lite snurriga.
Underhållning på högsta nivå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0