Blåbärshoppning

Hoppade Tilka två rundor:
70cm - 0 fel
Lite kantig när jag red fram. Gick emot skänkeln och kicka mot spöet.
Inte riktigt vaken på banan men skötte sig bra ändå. Jag drev lite för dåligt så några hopp blev stillastående.
Reste sig (typ stegrade) när vi kommit. Vet inte varför men antar lite tävlingsnerver.
Första gången en häst rest sig när jag suttit på.


80cm - 0 fel
Mycket finare på framhoppningen. Fortfarande aningen kantig fram till sista språnget där hon var superfin.
Gick in tidigare eftersom en tjej åkt av (hon skulle egentligen in då)..
Tilka totalt med på noterna och jag skötte mig bättre än vad jag brukar.
Tänkte verkligen under ritten och även om jag missade att driva (fy på mig!) så hoppade hon och vi blev
FELFRIA.
Helt underbart, särskilt som jag inte klarat av en 80bana riktigt felfritt sen i December! (om man inte räknar den gången jag åkte av precis "efter").


Så jävla nöjd att jag inte vet vad jag ska skriva!

Kommentarer
Postat av: Maja

den tjejen som åkte av va jag ! Och jag åkte inte av jag hoppade av då jag blev nockad och de trodde jag hade fått hjärnskakning så du trodde nog fel ! ;)

2011-06-09 @ 09:39:50
URL: http://ponnyryttarenmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0