Dunder

Vad vi gjorde idag var väl att jag fick för mig att undersöka lite traktorvägar och hamnade mitt inne i skogen när den tog slut. Ett av traktorspåren vi red i var vattenfyllt.

Dunder ville av någon anledning inte gå i det utan skulle istället gå i leran i mitten.
Vattnet där i det området är alltid röd-orange för marken är så järnrik och dessutom är vattnet nästan alltid förorenat av olja
Jag har faktiskt funderat på om man skulle påpeka det för typ kommunen för det är ofta olja i det området.
Fast det kanske är lite överdrivet?


Sen så blev det iallafall en riktig DUNDERGALOPP och en massa trav sen när vi red hemmåt.
Spolade av honom efter, försökte få undan flätorna så att jag skulle kunna komma åt halsen bättre men det failade.
Cyklade med honom över paddocken och till hagen.
Gullhästen följde travande precis efter.

Släppte honom och cyklade hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0