Dunder

Tänkte bara åka ut o ge han mat pga åskan men det slutade med att jag red en runda i allafall.
Red barbacka med mammas regnställ vilket var väldigt halkigt i början men när han blev varm klistrades jag typ fast på ryggen.


Han var HELT UNDERBAR idag. Red han i skogen mest skritt men med korta travinlägg. Travade och galopperade över ängarna och sedan ner längs ån.  Mycket vattenpölen som Dunder ska undvika om jag inte ber honom gå i dem.
Satt ner i traven (höhö) och försökte jobba honom.


Kom åt mer med skänklarna och jobbade faktiskt honom fram till bettet. Vanligtvis håller jag för löst för att det ska gå, Hade honom faktiskt inramad mellan hand och skänkel ett tag tills jag fick för mig att fatta galopp.
Gjorde inga försök att jobba honom här. Däremot fick jag honom att göra galoppombyten vilket han ändå brukar göra. Han svajar liksom lite fram å tillbaks för å undvika vattenpölarna.

Nån gång var jag däremot inte beredd på ett byta så jag höll på att flyga.
Tur att han är så gullig och lyssnar på rösten.
Gammal bild från vår första barbackatur, som vi tog tillsammans med Emma och Quest.
Vi red 3km genom bostadsområden hem till mig...

Ajusste, det roliga med galoppombytena är han aldrig har blivit tränad till det.
Ägaren har varit med han sen han var ett år så hon vet ganska bra vad han kan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0