Dunder

Erika hade byggt upp hindrerna lite så vi hoppade idag.
Förra gången blev han så jädra pigg så jag tyckte det var bra att det var så varmt för då orkar han ju inte busa.
Tyvärr så var lite för slö och loj idag.

Men när vi hoppat klart så var galoppen riktigt fin så red honom längs ån och försökte få honom att göra galoppombyten. Det är egentligen inget varken han eller jag "ska" kunna men ändå.


Travade av honom och fixade sedan tillbaka stigbyglarna som jag kortat.
Lyckades ha sönder ridbyxorna när jag hoppade av.
Skulle vara lite rolig och svängde benet över halsen.

Så fastnar jag i sadelgjordsspännerna och ratch, brallorna är sönder.
Skillat.

Kommentarer
Postat av: Micha Inerud<3

Jag använder mig inte av kedjan tack vare att den nyper väldigt mycket på min otroligt känsliga häst, mitt pehlam är rakt av gummi. Har inget delta eller sådant, och just därför blir det som ett rakt bett med gummi. Använder det så länge då jag ska åka iväg och köpa mig ett rakt gummi bett :)

Tack för din kommentar!

// Micha- Ullbrostallet<3

2011-06-26 @ 23:31:44
URL: http://ullbrostallet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0