Ponnyridningen i Tisdags

Eftersom ni slaviskt följer min blogg så vet ni att jag inte hade en aning om att vi skulle ha ponnyridning i tisdags.
Då vet ni också att jag är ponnyridnings-ansvarig i BUS och det däreför är mitt jobb att se till att folk åker på dem.

Då kanske ni kan förstå hur stressad jag blev.

Mötte upp Kristoffer i Kungshall, lastade ur, fixade hästarna och gick bort till Gula Grillen.
Ganska lagom med barn där men de var inte alla överens om hur man står i kö så det var eh lite kaos i början.

Hällicopter den sötnöten skötte sig exemplariskt hela tiden.
Ginette däremot tröttnade på allt stoj och börja kicka när barnen skulle upp så hon fick ta lite pauser.

Blev fotade och utfrågade av nån från Barometern. Så kolla Tisdagens tidning så hittar ni den.

Senare började folk spela fotboll och brännboll ganska nära där vi var med ponnyerna och tjoff sa det så fick Hällicopter en lös fotboll under magen/på bakbenen. Men tjejen som satt på blev inte rädd när han hoppade undan och han skärrade inte upp sig så ingen skada skedd.

Nästa Tisdag är det ponnyridning på samma ställe, samma tid.
Klockan 16:00 till 18:00 i Kungshall, vid Gula Grillen.

Kommentarer
Postat av: Maja Ekdahl

Fråga: Hur många besökare har du om dagen? Du säger att man följer din blogg slavisk så det är därför jag undrar ! ;)

2011-06-10 @ 12:25:21
URL: http://ponnyryttarenmaja.blogg.se/
Postat av: Caroline

SV ja det är väl någon sorts plast, får hoppas dom är hållbara, de åker ju på mycket stryk i hagen...

2011-06-12 @ 11:15:26
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0