Dunder - uppdate

Hade ingen mobil med mig så har inte en jäkla aning om hur länge jag red.
D vart tjurig som ett as när jag red ut i skogen, bad honom trava på en stig som vi galopperat och busat på innan och han dampade och sprang ut i buskarna (som han gör när han blir sur).

Forsatte i alla fall bort till sandtaget och sedan till ängarna som finns där.
De körde som fanken på crossbanan men D brydde sig inte så mycket.
Han var verkligen skitfin därute på ängen och tog båda galopperna finfint.
Dock fick jag akta för gräset börjar bli högt och det finns kaninhål där.


Red han sen på en stig som går precis invid banan för jag ville se hur han reagerade ( typ miljöträning).
Han var väl lite spänd, vickade på öronen, svängde med huvudet och så men han gick så snällt förbi.
Vi ställde oss till och med å tittade när de körde men de verkade inte våga gasa när vi stod där så red vidare.

Fixade honom, och som vanligt åt han inte sin bantar-mat utan stod bara å deppade i sin box.
Dunder vill ha havre och lucern, inte mineraler och vitlökspulver.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0