Min väg till gymnasievalet del tre

Igår avslutade jag med att jag mailade till Klara och frågade hurvida man skulle få besked om man antagits preliminärt eller inte. Vad jag fick för svara kommer jag faktiskt inte ihåg men efter ett tag damp det i alla fall ner ett brev från Klara i brevlådan med en inbjudan till Öppet hus.

Gick inte på öppet hus eftersom det var så långt och mop var upptagna den dagen.
Efter ett tag kom det i alla fall ett brev från Malmö kommun om att Naturbruksutbildningen jag sökt inte skulle bli av pga för få sökande.
Besvikelsen var ett faktum. Ett STORT faktum.

Jag kunde ju fortfarande hoppas på Flyinge även om jag inte var säker på att jag ville gå där med all press på att var bäst hela tiden. Men efter en tid utan besked från flyinge och efter påtryckningar från min nyfikna familj mailade jag Flyinge och frågade.

Fick tillbaka att det skulle komma besked vilken dag som helst.
Från det att jag läste det mailet kastade jag mig ut såfort jag såg att posten kommit varje morgon i en vecka. Vi hade påsklov och jag tror att högtiden fick det att ta längre tid.

Tillslut fick jag mitt brev och slet upp det direkt.
Det stod än en gång att Klara/Blommeröd inte skulle starta.
Det stod även att jag var preliminärt antagen till Flyinges hippologymnasie med 60poäng mer än lägsta. Till och med Åkrahäll stod med men då bara att det sköttes av ett annat kansli.


Och där slutar resan i stort sett. Jag hyser inga tvivel om jag kommer antas slutgiltigt också och förberder mig just nu mentalt för att flytta de 25milen jag har ner till Skåne. Nu återstår bara att se om jag lyckas packa ihop 16år i några lådor och om jag trivs därnere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0