Tisdag

Riktigt drama under körlektionen idag. Vi var ojämmt så då kunde någon (om de ville) köra jsälv istället för att vara tre på en häst. Annars kör vi parvis. Morgan ville köra själv så det fick han.

Ronja och jag delade på en väldigt sur Marabou som högg mig i fingret när jag skulle plocka skräp ur ögat på honom medan vi väntade på läraren i stallet. Under själva körningen däremot var han mycket trevligare. Ville väl inte riktigt lyssna när vi skulle sakta av till skritt men det berode nog mycket på att jag var otydlig.

Men till dramat då, vi hade bytt kusk bara en liten stund innan när Nottingham helt plötsligt börjar skena med Morgan. Nottie skenar rätt ner mot oss men svänger framför så jag i någon sekund tror vagnen kommer kana och träffa oss! Men de missar och efter det trillar Morgan ur och Nottie fortsätter på egen hand.

Så han fortsätter ett par varv innan läraren får tag i honom och vid det laget har ju både resten av gruppen och hästarna verkligen hetsat upp sig. Men som tur var så lyckades vi hålla kontroll över våra hästar. Vill knappt tänka på vad som hänt ifall HELA gruppen fått fnatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0