Edi 22 okt. 2011

Mockade åt Felise idag och så mockade Av åt Edi, jag gjorde några av höpåsarna och några av foderhinkarna och så gjorde Annavera de andra efter att vi ridit (går ju inte göra lunchen tillimon innan de fått lunchen idag). Sedan plockade vi in hästarna och borstade.

Red ut en lång runda idag, långt ut åt tjosan delvis på terrängbanan och på småvägar, sedan förbi granelundshallen, red genom allén och på galoppbanan, genom hastings och sedan hem. Gick finfint även om jag fortfarande har problem med att hantera alla tyglarna. Det blir två "snören" i varje hand eftersom han rids med graman ute och det är jag verkligen inte van vid att rida med, för att göra det ännu bättre ska jag ju helst inte heller sitta och hålla bara i gramanen utan den ska hänga löst och bara användas om han sticker. Mest skritt idag men även trav och en galopp på galoppbanan. Sötnöten skötte sig fint idag!


Jag upptäckte ett sår på insidan av frambenet när jag borstade av honom efter ridningen, nästan ända uppe vid bogen som jag tvättade av. Det är andra såret jag upptäcker som inte ägaren hunnit se. Båda såren är på Edi som dessutom just nu sätts igångefter en griffelbandsskada. Dock verkade han inte störas av det nya såret alls utan ville bara fortsätta mumsa på sitt hö.


Btw så frågade jag Annavera om det var okej om jag la ut bilder på hennes hästar här. Edi var det inga problem att läga ut men Felise äger hon ju inte så där kunde hon väl egentligen inte svara dock tyckte väl hon det kunde vara okej sålänge det inte var allt för osmickrande bilder på dem, haha!

Så jag kanske kan få Isabelle eller Moa att ta lite snabba porträttbilder nån dag så får ni i allafall ett hum om hur dem ser ut. Låter det bra?

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, jag vill gärna se dem :)

2011-10-22 @ 19:52:59
Postat av: flickjakel

Låter som en kanonidé, jag vill med se dem ^^

2011-10-23 @ 10:42:19
URL: http://flickjakel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0