Magica de Hex och skoldagen

Nu tänker ni antagligen på en figur i kalle anka men nää, tänk om, tänk rätt. 
Tänkte ni på en av flyinges gymnasiehästar så ja då tänkte ni rätt från början men annars inte.

Så här såg min dag ut i stallet:

Morgonstalltjänst vid 7, mocka
teorilektion, hjälperna
ridlektion, uppföljning på teorin typ
lunch
Hippologi 3, titta på breeders xD

Sista lektionen där, det är ju fan helniice att läraren istället för att hålla lektion låter oss kolla på tävlingar. Vi fick också band så vi inte kommer behöva betala inträde på hela veckan :) Ibland är det sjukt nice att gå på gymnasiet.

Red som ni kanske fattar Magica under lektionen. Gick riktigt bra tycker jag. M är ingen jobbig häst att rida men för att få en riktigt fin krävs en stadig hand vilket jag absolut inte har. Men nått som är bra är att på henne märks det direkt när hon tycker du är stadig. Tjabbade i skritten, gjorde rätt när jag gjorde rätt i traven och var finfin i galoppen. Höll faktiskt på att galoppera mig ur sadeln i början. Hon galopperade så genom ryggen och det är jag inte van vid. Tänk dig hästen som en upp-å-nervänd ostbåge så fattar du känslan...
Men jag tycker det gick riktigt bra s tummen upp på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0