Funktionär

Satt som dataknapprare under FEI Prix St.Georges. Fyfasen så kallt det var! Satt med vanliga kläder liksom i ridhuset,helt still och tryckte på första en siffra och sedan enter. Så jag frös rätt hårt. Det bästa med att sitta med domarna är nog ändå att det kommer folk med fika tilldig och du behöver inte vänta på lunchen utan prioriteras, hehe.

Under FEI Grand Prix Kür sprang jag dock med protokoll så där hann jag inte se särskilt mycket. Under tiden jag hämtade protokoll hos Bo Jenå(!) hann Elsa med att hämta hos de tre domare vid kortsidan och ibland även en fjärde på andra långsidan. 


Satt även som dataknapprare under Finalen i SM lagdressyr där tio ryttare red en FEI Pris St. Georges och de sista fem red FEI Intermédiaire I. I den klassen var domaren jag satt hos från danmark men jag hade lättare att höra hennes siffror än den domaren som jag knapprade för i första klassen. Hon talade mycket tydligare, antagligen just för att hon pratade danska så skrivaren skulle förstå vad hon sa. Det var en härlig blandning av danska, svenska och engelska vid vårt bord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0