Hemma

Tog ju som sagt tåget hem idag och överaskade la falilia. Mamma visste om det och hon hjälpte mig fixa biljett men de andra var helt ovetande och jag tror inte att Elin vet om det än så jag ska nog dra iväg ett sms till henne snart. I alla fall så satt jag först i fel del av tåget vilket hade kunnat bli roligt om inte konduktören sagt till. Tåget delades nämligen i Hässleholm och bara ena halvan gick vidare mot Alvesta där jag fick "byta" tåg. Eller egentligen bytte de personal på tåget och då blir det ett helt annat tåg tydligen.

Hem kom jag i allafall och när vi passerat Emmaboda blev jag helt knas. Började gråta för att jag var så oerhört glad. Kommer fram till Nybro och vid det laget är jag verkligen speedad. Hoppar av tåget och ser mig om efter mamma. När jag ser henne börjar jag springa och nästan slänger mig in i en kram gråtandes. Så det har blivit mycket gråtande idag och jag har insett hur mycket jag faktiskt har saknat allt och alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0