Inspark nummer 2

Från början var det bara jag från internatet som åkte in till skolan för insparken. Det gjorde mina klasskompisar, 2orna som skulle bjuda på fika och en guidad tur i lund och tillomed våra mentorer lite griniga. Mentorerna tyckte det var hokus att alla internatarna utom jag skulle blivit sjuka så de måste vara hemma.
Men jag kan ju liksom inte bedömma om någon annan verkligen är sjuk eller inte så jag sa helt enkelt att de var sjukanmälda och så fick de spekulera själv.
Det kom sedan 4 internater till under eftermiddagen :)


Fick som sagt en tur en lund och den gick vi klädda som "uteliggare" och ropade "hopplösa, hemlösa hippologer", en massa sånger och en heldel annat samtidigt som vi tiggde pengar. Efter lunchen var det dags att tåga ner till Stadsparken och ha nån slags klasskamp. Det var en del klassiker som irländsk julafton och plocka äpplen i vatten - sockerbitar i mjöl men även endel grjer jag inte gjort innan typ dribbla en fotboll mellan koner medan man endast fick kolla genom ett mjölkpaket. I början gick det fruktansvärt dåligt för oss men sen lossnade det och vi vann faktiskt en del tävlingar.


När vi hade genomföprt den allra sista tävlingen och jag hade fått bort all mjölkladd i ansiktet utom det i näsan fick vi sluta och jag tog sällskap med lite folk till stationen där jag väntade en timme innan jag hoppade på tåget hem.

Kommentarer
Postat av: Malin

Så du han inte med att bada i fontänen innan du gick till stationen? ;) :)

2011-09-09 @ 22:28:34
URL: http://massa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0