Lite panik?

... när jag tror jag sitter på ett direkt tåg hem och jag helt plötsligt hör att det är slutstation i växjö.
HejHej panik och lite mer panik.

Trodde jag skulle bli fast i Växjö för evinerlig tid och aldrig mer få återse min kära klass.

Men så blev det inte. Efter en stund på stationen i Växjö kom det ett tåg som gick mot just det - Nybro. Det råkade dessutom vara det tåg nummer som stod på min biljett. Så hem kommer jag.

Jag tror att jag egentligen skulle ha bytt till tåget jag nu sitter på redan i Alvesta men jag har aldrig tidigare behövt byta där trots att det står på biljetten. De brukar bara byta personal på tåget och vips så har vi ett helt annat tåg. Så ja, jag fick lite panik när jag trodde jag hade klantat till det och missat rätt tåg till och med redan i Lund. Fråga mig inte varför jag skulle ha kunnat ta fel i Lund men ändå kommit så långt. DEt är inte logiskt jag vetmen dte var så jag tänkte.

Tur att traumat är snart över, mitt nästa problem blir att ta sig från stationen i Nybro och hem. Mami och Papi jobbar så antingen åker jag buss eller tigger jag skjuts av någon, kanske en snäll liten syster om hon inte jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0