Uppmärksamhet

Såg bild på fb med tillhörande text i stil med att jag söker inte uppmärksamhet och jag bara vah? Från my point of view är det uppbart att h*n som lagt upp den vill ha uppmärksamhet. Varför lägger man annars ut en bild någonstans?
Varför fixar sig miljontals ungdomar varje morgon om de nu inte vill ha uppmärksamhet?
Varför målar jag mönster på min kropp med whiteboard- pennor eller går med väldigt urringade tröjor om jag inte vill ha uppmärksamhet?

Jag älskar uppmärksamhet och vill chocka lite. Uppmärksamhet kommer i olika former och alla söker den, oavsett om de vill kännas vid den eller inte. 

Ett helt underbart moment av uppmärksamhet var när jag hade mitt väldigt urringade linne och hoppar av bussen i Flyinge efter skolan. Det går en trea precis framför mig och när hon vänder sig om för att säga nånting till en kompis ser hon min urringning och nästan bokstavligt tappar hakan innan hon snabbt anlägger ett pokerface. Minen var verkligen obetalbar och ett asgarv bubblade under ytan på mig. Staffan om gick bakom mig däremot fattade ingenting, men han såg nog inte minen och gjorde kopplingen. Och hur förklarar man en min?


Men för att återgå till saken ser jag inget fel i att söka uppmärksamhet, vad jag däremot stör mig på är när folk i allmänhet vill förneka det. Jag söker uppmärksamhet och jag är väl inte stolt över det men jag känns vid det för thats how i roll.

Kommentarer
Postat av: E

Men.... måste du flasha boobsen för att få uppmärksamhet? ;)



// Pryd syster

2011-09-26 @ 16:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0