Edi 12-02-06

Red på täckta banan med Annavera och övade lite halvhalter. Jag är ju fortfarande ängslig när jag rider pga saker helt orelaterade till hästar och när då Edi, som blivit riktigt piggelin sedan han fick nya skor, känner det passar han på att öka vilket gör mig mer ängslig för att jag tror han ska sticka eller bocka av mig. Att han sen inte sticker och inte har bockat på minst 4år det är en annan femma.


Red inte så länge och skrittade och travade bara vilket jag tyvärr är glad över. Jag saknar att kunna lita på hästen och bara flyga fram över ett fält som var min vardag för ungefär ett år sedan. Ta julafton 2010 tex. Jag var ute med Dunder och tokgalopperade i snön barbacka. Han hade ju antagligen kunnat dutta av mig när han ville men jag litade på att han inte skulle göra det och det är det jag saknar. tilliten.

Den kommer väl när jag fått ordning på allt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0