Edi och Felice 12-02-07

Tanken var att jag skulle skritta Edi men jag hittade ingen att rida med så jag promenerade honom för hand i en halvtimme och fortsatte sedan med att promenera Felice i lite drygt en timme. Fixade allt som fixas bör när ägaren har en "ledig"(plugg)dag.

Med Edi gick jag på terrängbanan bakom stallet och med Felice gick jag längre bort på terrängbanan ner till Kävlingeån och vidare bort till internatet. Edi letade efter grejer att bli rädd för medan Felice som är halva hans ålder skrittade på framåt. Dock blev hon väl, inte trött men ändå trött, och sista biten innan vi var tillbaka i stallet igen gick hon med sänkt huvud och inte alls lika energiskt som i början. 


Alla klagar på att det är kallt nu men här pratar vi kallt trots att jag höll igång och inte stod still. 
Jag vill ha snö utan kyla och halka. Sen i sommar vill jag ha varmt men inte så varmt att det inte finns någonstans att ta vägen. Det skulle vara trevligt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

sv: Jo hon erbjöd sig faktiskt att rida honom under tiden jag var sjuk, men jag har nyligen flyttat honom så hon hittar inte till stallet än :p hah

2012-02-10 @ 15:51:04
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0