Stalltisdag

"Sovmorgon" till kvart över sju. Började kvart över åtta med ridteori om halvhalter, lite roligt var att det var just det som vi fokuserade på när jag red med Annavera igår. Hade en annan ridlärare än vi vanligtvis har för de andra var på clinic Kyra Kyrlund. 

Red på en häst som heter Electra, väldigt känslig mun och lite lat i galoppen. Om jag känner att hästen är känslig och inte vill ta stöd blir det omedvetet så att jag länger tyglarna men då tappar jag ju all kontakt med munnen vilket inte hjälper med stödet det heller. 

Galoppfattningarna låtsades hon inte förstå vilket var lite pinsamt, särskilt när man rider för någon ny och vill visa sin bästa sida liksom. Tyvärr hade jag inget spö men hade jag haft det hade andra fattningen antagligen gått lättare eftersom jag med det kunde visat att jag var allvarlig. Travövergångarna var dock väldigt fina.



Ingen stalltjänst nu i några veckor och hippologi 3:n gick fort. Jobbade med vårt lila sidoprojekt och så passade jag på att skriva ut mitt individuella val samt fylla i personuppgifterna som skulle varit inne för ett halvår sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0