Edi 12-01-24

Jag slutar ju tidigt på Tisdagar men det gör ju inte Annavera så jagg väntade till 4 innan jag tog mig ut till stallet och började fixa allt.

När AV kom gjorde vi i ordning hästarna och gav oss ut. Skrittade till Täckta banan som ju är en liten galoppbana under tak. Skrittade en stund till och började sedan trava. Edi var fin idag och trampade på bra i traven. Vi var inte de enda som red där och när vi travade förbi en annan häst vände den och kicka mot oss. 

Edi är ju en gentleman egentligen, bara lite busig ibland och när vi skulle galoppera blev han så överglad att han dog iväg med mig. Där ser man vad som lurar under ytan på en dressyrhäst, haha!

Jag blev förskräckt och ville ha stopp på honom men AV sa senare att när han bara busar lite och det inte går längre än så kan jag låta honom hållas för att han äntligen är piggelin på att arbeta igen. Så jag får nog ta och jobba lite på min tillit för Edi och lita på att han inte kommer att bocka av mig vilket han tydligen aldrig gjort med någon i princip.

Men sen var han fin och lyssnade bra på mig så jag är allt som allt nöjd.
Frågan är ju bara nu hur det alltid blir så att trots att jag oftast är först ut av internatarna i stallet nästan alltid är sist tillbaka. Vi gör ju ungefär samma grejer liksom. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0